سوالات متداول

۱-آیا شرکت ما بدون دسترسی به اینترنت امکان استفاده از امکانات و خدمات شما را دارا می باشد؟

بله – دوست عزیز ، نرم افزار ما تحت وب ارائه می شود ، اما در سیستم امکانی طراحی شده است که با استفاده از موبایل شخصی خود و بدون دسترسی به اینترنت و کامپیوتر شما قادر به ارسال پیامک هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 

 

۲-سازمان ما دارای نرم افزار ویژه ای می باشد چگونه می توانیم سرویس پیام کوتاه رابه سیستم اضافه نماییم؟

با استفاده از توابع DLL ارسال و دریافت پیام کوتاه برای اضافه کردن قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه به نرم افزار خود توسط برنامه نویس همان برنامه ( Web Servisce ) 

 

۳-نرم افزار تحت ویندوز دارید؟

 بله – دوست عزیز ، برای دریافت نرم افزار می توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید. 

۴-آیا نیاز به سخت افزار جانبی برای استفاده از سامانه می باشد؟

خیر – این نرم افزار نیاز به هیچگونه سخت افزار جانبی ندارد و تنها با اتصال رایانه شما به شبکه اینترنت کلیه امکانات را برای شما فراهم می نماید.

 

۵-آیا نیاز به اتصال دائم به اینترنت می باشد؟

خیر – نرم افزار به گونه ای طراحی گردیده که تنها زمانی که می خواهید ارسال پیام داشته باشید و یا زمانی که می خواهید پیام های رسیده را دریافت نمایید نیازمند اتصال موقت به شبکه اینترنت می باشد .

  

۶-آیا می توان مسابقات و نظر سنجی های چند سوالی برگزار کرد؟

بله – بسته های مسابقات و نظرسنجی به گونه ای طراحی گردیده که می توان نظرسنجی های چند سوالی چند گزینه ای را برگزار نمود . و درصورت نصب بسته پاسخ خودکار به شرکت کنندگان در نظر سنجی نیز پیامی را به صورت خودکار ارسال نمود.

 

۷-آیا در زمان برگزاری مسابقات و نظرسنجی ها ، رایانه باید به شبکه اینترنت متصل باشد؟

خیر – تنها زمان تعریف مسابقه و نظر سنجی نیاز به اتصال وجود دارد وهر زمان رایانه به شبکه اینترنت متصل گردد پیام های رسیده را دریافت می نماید و تحلیل آماری مسابقات و نظر سنجی را به صورت میله ای و درصد نمایش می دهد .حتی در صورت تعریف پاسخ وخودکار نیز نیازبه اتصال دائم به شبکه اینترنت نمی باشد.

 ۸-آیا امکان نوشتن ماژول خاص مد نظر شرکت ما بروی سامانه توسط شما می باشد؟

بله – شما هر امکان و ماژول که مد نظر دارید را می توانید سفارش دهید تا توسط تیم برنامه نویسی ما برای شما نوشته و نصب گردد.

سامانه پیامک——————————————————————————————

۹-سامانه چیست؟

به نرم افزار جامعی که همه نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند سامانه می گویند.

 ۱۰-سامانه پیام کوتاه چیست؟

به سامانه ای که به صورت تخصصی جهت ارسال، دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، سامانه پیام کوتاه می گویند.

۱۱-کاربرد سامانه پیامک چیست؟

امروزه پیامک دیگر تنها ابزاری برای ارسال و دریافت پیغام های متنی میان کابران تلفن همراه محسوب نمی شود و موارد استفاده بسیار متنوعی برای آن تعریف شده است .

لازم به ذکر است که پیامک یکی از راه های بسیار موثر ارتباط سازمان ها و ادارات ، دانشگاه ها ، بانک ها ، بیمه ها ، بورس ها ، شرکت ها و فروشگاه ها با مخاطبان خاص خود است که با نیم نگاهی به فهرست صدها مشتری خدمات پیام کوتاه این شرکت ، گستردگی کاربردهای پیامک را به خوبی آشکار می کند.

۱۲-آیا برای استفاده از خدمات پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و… )  دارید.

۱۳چگونه می توان از سامانه استفاده کرد؟

برای استفاده از سامانه پیامک به یک حساب کاربری نیاز است. به هر کاربر یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص می یابد که با استفاده از آن ها می تواند وارد پنل اختصاصی خود شود و اقدام به تهیه و ارسال پیامک نماید..

۱۴-نام تجاری چیست؟

کلمه انگلیسی که جایگزین شماره ارسال کننده می شود و حداکثر طول آن ۱۱کاراکتر است. امکان ارسال پیامک با نام تجاری فارسی تا کنون میسر نشده است.

۱۵-ارسال با نام تجاری چه مزایا و معایبی دارد؟

نام تجاری روی مخاطبانی که می توانند انگلیسی بخوانند تاثیر گذار و مجذوب کننده است اما برای عموم چندان مطلوب نیست.

نام تجاری امکان دریافت پیامک را ندارد و فقط برای ارسال قابل استفاده است.

کلماتی که به عنوان نام تجاری درج می شوند یکتا نیستند یعنی هر کسی می تواند با نام یک برند یا شخص اقدام به ارسال پیامک کند. این امکان فعلا موجود نیست.

۱۶- آیا امکان دارد پیامک ها با شماره موبایل کاربر ارسال شود؟

خیر. پیش شماره های تعریف شده فعلی ۵۰۰۰ و ۳۰۰۰ هستند

۱۷-منظور از رایگان بودن سامانه چیست؟

منظور از رایگان بودن سامانه به این صورت است که هزینه ای برای راه اندازی سامانه گرفته نمیشود و به صورت مادام العمر میتوانید از این سامانه استفاده کنید بدون پرداخت هزینه سالیانه

 در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.

مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.

۱۸-آیا از طریق اینترنت Dial-Up (کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟

بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید  ، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .

۱۹-پرداخت هزینه ها یکبار برای همیشه است یا باید بصورت دوره ایی (مثلا سالانه) پرداخت می شود؟

فقط شماره اختصاصی ها نیاز به تمدید سالیانه دارند.

۲۰-آیا جهت مصرف کردن شارژ اعتبار ارسال SMS خریداری شده محدودیت زمانی وجود دارد ؟

بله –  با توجه اینکه قراردادها باید زمان دار باشد مدت زمان استفاده از شارژ یکسال می باشد ولی چنانچه بخشی از میزان اعتبار مانده باشد شرکت ، شارژ را بصورت خودکار به سال بعد انتقال داده  و امکان استفاده وجود دارد ( اما حقی برای خریدار ایجاد نمی کند)

۲۱-آیا دریافت پیام کوتاه هم هزینه دارد؟

خیر –  دریافت پیامک هزینه ای در بر ندارد

۲۲-آیا سامانه قابلیت نمایش Delivery پیامک ها را دارد؟

بله – امکان دقیق گزارش گیری پس از ارسال ها وجود دارد

۲۳-آیا با این سامانه می توان به شماره های ایرانسل نیز SMS فرستاد؟

بله – در سامانه امکان ارسال به کلیه شماره های ایرانسل وجود دارد

۲۴-آیا هزینه ارسال SMS به ???? با ???? و … تفاوت دارد ؟

خیر-هیچ تفاوتی ندارد

۲۵-آیا بوسیله سامانه می توان به شماره های خارج از کشور پیام کوتاه فرستاد؟

خیر – فعلا امکان ارسال بین المللی در سامانه وجود ندارد

۲۶-آیا برای استفاده از این سامانه به نرم افزار خاصی که روی کامپیوتر نصب شود و یا سخت افزار جانبی خاصی نیاز داریم؟

خیر . شما صرفا یک دسترسی به اینترنت نیاز دارید و از هر کجا که به اینترنت متصل شوید ( حتی به صورت Dial up و با سرعت معمولی ) با وارد شدن به آدرس اینترنتی سامانه خود می توانید از امکانات آن استفاده کنید.

۲۷-سرعت ارسال SMS در SMS Panel شما چه تعداد است ؟

متوسط سرعت ارسال ؟ پیامک در دقیقه است. البته ناگفته نماند که سرعت ارسال SMS تابعی از ترافیک آن لحظه اپراتور مخابراتی است. در موارد با ترافیک سرعت ارسال ؟ پیامک در دقیقه نیز مشاهده شده است و یا در نقطه مقابل آن اغلب در روزهای جمعه سرعت تا ؟ ارسال در دقیقه نیز بالا می رود.

۲۹- SMS های من با چه شماره ای ارسال می شوند؟

در این سامانه به هر مشترک یک شماره اشتراکی  اختصاص داده می شود که امکان ارسال به همه اپراتورهای فعال کشور ( همراه اول ، ایرانسل و تالیا ) را دارد.

۳۰-آیا امکان نمایش اسم شرکت فرستنده پیامک بجای شماره فرستنده هست

خیر-از طرف مخابرات این قسمت بسته است

۳۱-آیا می توان از طریق وب و سرویس های http نیز پیامک فرستاد

بلی ، شما می بایست برای این منظور از web service استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایید.

۳۲-ایا امکان دریافت و دایورت بروی موبایل هم وجود دارد؟

بلی در صورت داشتن شماره اختصاصی این قسمت فعال میشود.همچنین شما می توانید در تنظیمات دریافت مشخص نمایید که پیامک دریافت شده به ایمیل و شماره موبایل شما ارسال شود.

۳۳-سامانه پیامک تحت وب چیست؟

سامانه پیام کوتاه تحت وب در واقع یک نرم افزار مدیریت ارسال و دریافت پیام کوتاه است که به سرور مخابرات متصل است و از طریق اینترنت کار میکند و کاربران این سیستم با نام کاربری و رمز عبوری که از مدیریت سامانه دریافت میکنند و از طریق آدرس اینترنتی تعریف شده وارد پنل کاربری شخصی و یا همان صفحه خانگی خود شده و ارسال و دریافت پیامکها و امکانات فعال دیگری که بر روی پنلشان وجود دارد را بدون نیاز به سیم کارت و گوشی موبایل مدیریت میکنند

۳۴-چرا شماره اختصاصی ها به صورت مادام العمر نیستند؟

مهمترین مسئله اینست که شرکت اپراتور ۳۰۰۰ (مگفا) با تمام نمایندگان فروش قرارداد سالیانه منعقد میکند و بصورت سالیانه هزینه ای بابت نمایندگی از نمایندگان دریافت میکند و تضمینی بابت تمدید قرارداد به نمایندگان داده نمیشود و چیزی بنام قرارداد نمایندگی مادام العمر وجود ندارد . این بدان معناست که نمایندگان بنا بر شرایط قرارداد و همپنین تعهد وجدانی میبایست پنلهای کاربری را بصورت یکساله ارائه کند. از سوی دیگر نرخ سود و هزینه ها در اس ام اس مارکتنیگ کاملآ روشن و مشخص است و تمام سایتها و شرکتهایی که در این زمینه فعالیت میکنند میبایست یک تعادلی در آن برقرار نمایند. ایجاد و واگذاری نرم افزار های تحت وب نیاز به یک سری هزینه ها مانند حق نمایندگی سالیانه با اپراتور پیام کوتاه مانند شرکت مگفا , ارتقای  سرور و نرم افزار , اینترنت و … دارد که میبایست برای سرویس دهی و پشتیبانی هرچه بهتر مبلغی از کاربران دریافت گردد.

۳۵-آیا سامانه شما قابلیت ارسال پیامک به تمامی اپراتورهای تلفن همراه را دارد؟

بله

۳۶-آیا راهنمای سامانه نیز وجود دارد ؟

بله در قسمت بالای صفحه کاربریتان موجود است

۳۷-برای دریافت پیام باید چه باید کرد؟

برای دریافت پیامک نیاز به خرید خط اختصاصی می باشد .همچنین سایر امکانات مربوط به خط اختصاصی (شامل مسابقات،نظرسنجی،پاسخگوی خودکار و…) هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.برای خرید شماره اختصاصی هم به قسمت خرید شماره اختصاصی مراجعه، لیست شماره ها موجود است میتوانید خرید را انجام دهید

۳۸-آیا هزینه  پیام های برگشتی  برمیگردد؟

بله ، تمام پیامک هایی که مخابرات برگشت می زند و بعبارتی دریافت نمی نماید ، هزینه ی آن را برگشت داده و به حساب کاربری شخص برگشت خواهد خورد.

۳۹-پیامک انبوه به چه صورت می باشد؟

در قسمت ارسال پیامک انبوه متن و تاریخ ارسال را ثبت میکنید کارشناسان بعد از بررسی ارسال را انجام خواهند داد.برای ارسال پیامک انبوه به سطح شهر میتوانید به قسمت ارسال پیامک منطقه ای  انبوه در پنل کاربریتان مراجعه کنید.

۴۰-تعرفه ثابت چیست؟

تعرفه ثابت در واقع خرید یک امتیاز است که با خرید امتیاز تعرفه ثابت ،تعرفه پیامکی شما تا یک سال به صورت ثابت میشود و دیگر به افزایش  شارژتان بستگی ندارد

خرید شارژ——————————————————————————————

۴۱-خرید شارژ به چه صورت است؟

برای خرید شارژ سامانه پیامک میتوانید به قسمت خرید اعتبار مراجعه و خریدشارژ  را انجام دهید که به دو روش میتوانید انجام دهید

۱- پرداخت از طریق کارت های عضو شتاب

۲- واریزبه  شماره حساب و کارت شرکت و اعلام آن به بخش پشتیبانی

۴۲-آیا امکان شارژ آنلاین پنل ها در کنترل پنل صورت گرفته است یا خیر؟

بلی شما با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و با در اختیار داشتن رمز دوم کارت ، در هر لحظه از شبانه روز سامانه خود را شارژ بفرمایید.

استفاده از امکانات پنل ——————————————————————————————

۴۳-آیا امکان ارسال هوشمند یا تبریک تولد وجود دارد؟

بله

۴۴-ذخیره خودکار شماره در گروه به چه صورت می باشد؟

به قسمت تنظیمات اولیه در پنل کاربریتان از منوی سمت چپ مراجعه کرده و تنظیمات آخر را کامل کنید

۴۵-نحوه ی ایجاد پاسخگوی خودکار، مسابقات و نظرسنجی به چه صورت می باشد؟

به قسمت امکانات ویژه در پنل کاربری قسمت فیلم آموزشی مراجعه فرمایید

۴۶-ارسال زمانبندی به چه صورت می باشد؟

به قسمت ارسال پیامک رفته و ارسال زمانبندی را انتخاب کرده تاریخ و زمان ارسال را مشخص و ارسال میکنید

۴۷-ارسال متناظر به چه صورت می باشد؟

در پیام های عادی یک متن را به شماره های مختلف ارسال میکنید ولی در پیام متناظر میتوانید پیامهای متفاوت را برای اشخاص متفاوت در یک زمان بفرستید.برای مثال:

در مدرسه ای میخواهند نمرات مختلف  بچه ها را به والدین مختلف ارسال کنند

 برای ارسال میتوانیدبه بخش فیلم آموزشی در ارسال پیامک متناظر مراجعه فرمایید.

۴۸-نحوه ی ساختن گروه به چه صورت می باشد؟

در قسمت دفترچه تلفن  به دو صورت با نام و بدون نام  میتوانید گروه ایجاد کنید .

به بخش فیلم آموزشی  دفترچه تلفن مراجعه فرمایید

۴۹-نحوه ی ساختن گروه های با نام و افزودن افراد به این گروه به چه صورت می باشد؟

در قسمت دفترچه تلفن به قسمت گروههای با مشخصات کامل رفته و گروه را ایجاد میکنید و از طریق فایل اکسل یا بصورت دستی میتوانید شماره ها را وارد گروه کنید.

به بخش فیلم آموزشی  دفترچه تلفن مراجعه فرمایید

۵۰-عدم ارسال کد فعال سازی

در صورت ارسال نشدن کد فعال سازی با بخش پشتیبانی تماس بگیرید

فراموشی رمز عبور ——————————————————————————————

۵۱-رمز عبورم را فراموش کردم چکار کنم؟

در صفحه ورود به سامانه پیامک رفته، در قسمت فراموشی رمز عبور میتوانید نام کاربری را داده وسامانه، رمز عبورجدید را به گوشیتان ارسال میکند

۵۲-نام کاربری و رمز عبور را فراموش کردم؟

برای فراموشی نام کاربری با پشتیبانی تماس بگیرید.

شماره اختصاصی ——————————————————————————————

۵۳-آیا شماره اشتراکی قابلیت دریافت دارد؟

خیر- شماره اشتراکی تنها برای ارسال پیام بوده و برای دریافت پیام،  باید شماره اختصاصی داشته باشید.

۵۴-فرق ۳۰۰۰ با ۵۰۰۰ چیست؟

به طور کلی از اصلی ترین تفاوت های اپراتور های مختلف میتوان به سرعت ارسال، نحوه ارائه خطوط اختصاصی، دریافت دلیوری و بازگشت هزینه پیام

های ناموفق اشاره نمود خط های با پیش شماره ۳۰۰۰ در دریافت پیام قوی تر و با سرعت بیشتر عمل می نماید

۵۵-فرق قیمت شماره ها در چیست؟

قیمت شماره ها فقط به پیش شماره ها و به تعداد رقم شماره و رندی شما ره ها  بستگی دارد.شماره های با پیش شماره ۳۰۰۰ در دریافت پیام بهتر بوده و بدلیل قدیمی بودن اپراتور قیمت آنها هم بیشتر می باشد ولی اپراتورهای جدید بخاطر گرفتن بازار قیمت شمارها را ارزانتر ارائه می دهند.

۵۶-اعتبار شماره اختصاصی ها تا چه مدت است؟

شماره اختصاصی ها تا یک سال اعتبار دارند اگر بخواهید میتوانید برای سال بعد تمدید کنید

۵۷-برای خرید شماره اختصاصی چه باید کرد؟

برای خرید شماره اختصاصی باید به قسمت خرید شماره رفته لیست شماره ها موجود است میتوانید خرید را انجام دهید

۵۸-با خرید شماره چه امکاناتی برای من فعال می شود؟

دریافت پیام،نظرسنجی،مسابقات،دایورت پیام،پاسخگوی خودکارو…